笑話百出,一仆一碌

Monday, October 10

拒絕「傻」笑︰搞笑諾貝爾一

攞獎!

撰文︰TSM


喜歡看樂壇的頒獎典禮,看意氣風發,看感動落淚,但更愛看那些「恨獎」的面孔——凡夫俗子難免會有恨攞獎,不過以下這種獎真係要諗諗。

物理學獎︰馬薩諸塞大學的戴維‧斯密特,研究的是「為什麼洗浴用的門帘總是向內飄揚?」

文學獎︰澳洲的埃倫。格雷夫,著述《以光為食》一書,該書陳述這樣一個事實︰儘管一些人吃了一些食物;但是,他們並不是真正需要吃這些食物。

生物學獎︰新墨西哥州立大學辣椒學院院長波斯蘭博士,因他培養了一種沒有味道的辣椒。

心理學獎︰日本奎夫大學三位教授,因為他們對鴿子進行培訓,使它們能成功區分畢加索和莫奈的作品。

以上全屬真人真事,搞笑諾貝爾獎一如最差服裝獎般難啃好笑。但當你知道獲獎標準是要「必須既愚不可及又啟發思想」的時候——如此困難又如此認真有意義,你便不會對很多人孜孜不息的去「謀」這個獎感到奇怪的了。

馬克‧亞伯拉罕斯著,李旭大譯,《諧趣科學︰哈佛學府的另類風格》
搞笑諾貝爾獎網址︰www.improbable.com

1 Comments:

At 6:25 am, Anonymous Anonymous said...

Booz Allen Prepares for the Worst
Ray Thomas sits at Booz Allen Hamilton Inc. headquarters in McLean, asking about a consultant who ... (By Lois Raimondo -- The Washington Post) Katrina Photos and Video Hurricane Katrina brought unprecedented destruction to the Gulf Coast.
Emmanuel here!

Peace be with you

Hey, you have a great blog here great stuff!! I'm definitely going to bookmark you and tell my friends about you!!!

I have a fun biz opportunity site/blog. It pretty much covers fun work related stuff.

Come and check it out if you get time :-) Its worth your time

 

Post a Comment

<< Home