笑話百出,一仆一碌

Saturday, July 2

拒絕「傻」笑︰思念不文霑

思念不文霑

陶傑思念不文霑

霑 伯 因 肺 癌 復 發 仙 遊 , 全 港 評 論 一 面 倒 讚 揚 霑 伯 的 粵 語 流 行 曲 的 「 文 化 」 貢 獻 , 絕 少 人 敢 推 崇 霑 伯 的 粗 口 鹹 濕 「 不 文 化 」 成 就 。 只 談 「 文 化 霑 」 , 少 提 「 不 文 霑 」 , 正 如 只 講 經 濟 建 設 ,不 講 民 主 自 由 , 對 霑伯 不 公 道 , 對 社 會 後 世 也 不 負 責 。 霑 伯 的 功 業 , 是 「 粵 語 流 行 曲 其 體 , 鹹 濕 不 文 精神 其 魂 」 , 香 港 人 不 要 只 知 道 〈 兩 忘 煙 水 裡 〉 的 才 子 黃 霑 , 更 要 高 度 評 價 「 兩 忘 粗口 中 」 的 不 文 老 霑 。 霑 伯 首 創 「 粗 口 學 」 , 把 廣 東 粗 口 「 學 術 化 」 , 更 循 循 善 誘 。 例 如 霑 伯 不 止一 次 向 我 提 點 G 時 下 的 旺 角 金 毛 強 和 大 學 生 , 說 起 粵 語 粗 口 的 lun 字 , 都 誤 作 為 「撚 」 , 霑 伯 一 見 到 粗 口 的 正 字 遭 受 褻 瀆 , 必 定 仗 義 執 言 : 「 撚 條 × 呀 ? 呢 個 『 撚 』字 , 唔 係 粗 口 ! 係 『 撚 手 小 菜 』 個 『 撚 』 呀 , 個 字 音 , 係 N , 唔 × 係 L 呀 ! 」 有一 次 , 我 有 心 考 霑 伯 : 「 霑 伯 呀 , 北 方 話 講 到 男 性 生 殖 器 , 只 有 一 種 說 法 , 即 是 『雞 巴 』 。 但 廣 東 卻 分 為 賓 州 、 七 、 九 、 撚 等 等 , 有 什 麼 分 別 呢 ? 」 霑 伯 看 見 我 充 滿 求 學 上 進 精 神 , 哈 哈 大 笑 , 然 後 乾 咳 四 五 聲 , 露 出 煙 屎 牙 咆 哮 : 「 陶 傑 , 等 我 話 你 知 。 廣 東 話 係 好 絕 , 明 明 係 一 條 男 人 生 殖 器 , 有 四 種 稱 呼 , 梗 係 冇 × 死 錯 人 喇 ! , 凡 係 三 五 歲 幼 兒 生 殖 器 , 即 是 得 粒 花 生 咁 大 ,先 至 叫 做 『 賓 州 』 , 而 成 年 人 發 育 完 成 條 , 即 是 你 同 我 條 呢 ( 我 即 時 插 嘴 : 『 霑 伯 , 你 又 知 我 條 發 育 完 成 ? 』 ) 先 至 叫 做 『 撚 』 ! 至 於 七 同 九 呢 , , 應 該 硬 而 處 於 垂 軟 狀 態 , 先 至 專 門 叫 做 『 七 』 , 而 唔 應 該 硬 陣 , 佢 又 扯 行 到 爆 , 搞 到 鬼 死 咁 尷 尬 , 先 至 叫 做 『 九 』 ! 呢 兩 個 詞 , 係 唔 可 以 打 亂 用 ! 」 語 音 剛 落 , 他 又 狂 笑 起 來 。 我 恍 然 大 悟 ,「 賓 州 」 是 指 幼 兒 在 發 育 前 未 出 毛 的 嫩 芽 狀 態 , 正 如 現 時 在 行 政 會 議 的 那 幾 個 等 待 割 包 皮 、 尚 未 脫 穎 而 出 的 下 屆 特 首 候 選 人 。 而 較 高 層 次 的 便 是 發 育 雖已 成 形 , 但 該 軟 時 不 軟 、 該 硬 時 不 硬 , 如 處 理 23 條 和 沙 士 的 大 兜 亂 者 ! 霑 伯 博 學 , 真 神 人 也 。 這 位 有 「 流 行 曲 李 白 」 之 稱 的 曲 詞 泰 斗 永 遠 離 開 我 們了 。 霑 伯 有 一 顆 稚 子 之 心 , 他 一 點 也 不 老 , 祈 願 他 去 了 一 個 兩 忘 煙 酒 的 快 樂 國 ! 撰 文 : 陶 傑

1 Comments:

At 10:57 am, Blogger Unknown said...

好想念霑叔。

 

Post a Comment

<< Home